Fyldning af ubrugt transportvognskapacitet
Ved korte leveringer af varer anvendes typisk kun 40% af køretøjers lastkapacitet. Det skyldes, at de fleste godstransportvirksomheder ved planlægning af arbejdet, stadig bruger regneark, der ikke er i stand til at matche levering i realtid med efterspørgslen af transporttjenester. Dette medfører høje priser på leverancer, højt CO2-emission pr. pakke og enorme indtægtstab hvert år.
Iværksætterne i Dliver er ved at bygge verdens førende digitale B2B-markedsplads, der matcher udbuddet af transportvogne med efterspørgsel på pakkeleveringstjenester - på en bekvem, gennemsigtig og omkostningseffektiv måde. Selskabet tester nu deres MVP med udvalgte danske kunder, hvor løsningen allerede har vist sig at øge antallet af leverancer pr. chauffør og reducere brændstofforbruget pr. pakke. Dliver tilstræber nu hurtigt at komme på nøglemarkeder i hele Europa.
En overbevisende ansøgning
Dliver kom til Teknologiudvikling med en prototype og en klar produkt-plan. De havde brug for midler til at teste og forbedre deres løsning. Dliver bad os om at håndtere hele ansøgningsprocessen, hvilket førte til finansiering fra InnoBooster, som skal bruges til udvikling og brugertest af Dliver MVP-produktet. Vi har også hjulpet Dliver med at få opfølgningsstøtte fra SMV Instrument Fase 1, som gør det muligt for virksomheden at udvikle en detaljeret forretningsplan og sikre europæisk udbredelse.


Fonde: | Innobooster og Horizon 2020 - SME Instrument |
Budget: | 2 mio. kr. |
Tilskud: | 0,8 mio. kr. |