Flotte mobilspil drukner i mængden
Markedet for spil til smartphones og tablets er eksploderet, og der kommer tusindevis af nye spil hvert år. Men langt fra alle spiludviklere tjener penge på deres spil. Årsagen er, at mange ikke har de nødvendige værktøjer til at markedsføre deres spil for at sikre downloads og indtjening.
Et af de spilstudier der er gode til at tjene penge på spil, er danske Tactile Entertainment. Ud over at lave flotte og underholdende spil, har Tactile opbygget en omfattende marketingplatform med avancerede analyse- og markedsføringsværktøjer. Tactile så en mulighed for at udnytte platformen til at udvide deres forretningsområde. Projektet går derfor ud på at omdanne deres in-house platform til en service der kan hjælpe andre spiludviklere. På den måde kan eksterne spilstudierne køre deres spil på Tactiles platform, og dermed sikre spillene en bedre indtjening. I projektet samarbejder Tactile med et spansk spilstudie, der skal teste løsningen.
Stærk forretningsplan overbeviste fonden
Tactile kontaktede os, for en vurdering af muligheden for at få offentlig støtte til et af deres projekter. Vi rådgav om de relevante støttemuligheder, hvorefter Tactile bad os stå for hele ansøgningsforløbet. Som noget af det første hjalp vi med at udforme projektet, så formålet og forretningspotentialet stod helt klart. Vi havde løbende kontakt til den spanske partner, og sørgede for at deres rolle blev klart defineret. Med input fra begge partnere skrev vi ansøgningen, der overbeviste Eurostars om, at projektet var værd at investere i.
"Samarbejdet har været en godt sparingsforløb, hvor vi i fællesskab har kunne fokusere på at få lavet en ansøgning, der komplimenterede vores eksisterende forretningsplan. Det primære for os er, at vi har fået en succesfuld ansøgning igennem, der giver os kapital til at udvide vores forretningsfokus, og dermed vækstpotentiale. Jeg kan anbefale Teknologiudvikling. De er gode til at skrælle det bureaukratiske lag af ansøgningsprocessen, så der kan fokuseres på det væsentlige; nemlig forretningsudviklingen."
- Asbjørn Søndergaard, CEO, Tactile Entertainment


Fond: | Eurostars |
Budget: | 5,5 mio. kr. |
Tilskud: | 3,5 mio. kr. |
Partnere: | Promineo Studios |